Ge akvariet lite juleljus

Posted on

Jag har tidigare skrivit om hur man kan återanvända gamla datorer, telefoner etc. Som några vet är jag även en akvarienörd.

Tänk om man skulle låta mobilen lysa med skärmen hela tiden och även vandra mellan vitt och blåttljus… Det kan bli snyggt. Så här gjorde jag med en gammal Android:

1.Rensade telefonen (behövs inte nödvändigtvis; man kan skapa nytt googlekonto om man inte villa ha appen i sitt ordinarie utbud på andra telefoner).

2. Laddade ner ”Night Light Pro”, öppnade den. (https://play.google.com/store/apps/d…lightpro&hl=sv)

3. Satte på högsta ljusstyrka (”brightness”).

4. Vitt ljus är grunden, jag lade till blåttljus (man kan välja vad man vill).

5. Jag lät övergångarna (”transitions”) vara som de var.

6. Startade appen. Kollade av ljuset så jag var nöjd.

7. Fäste den mot rutan – här med silvertejp på undanskymd plats – inte så snyggt men….

AkvarieSmartphone
8. Voila! Så här blev det nu i dagsljus….får uppdatera med ny bild när det blir natt igen…om någon är intresserad.

Akvarieljus

Man måste förstås ha laddare i annars tar batteriet slut på nolltid… Fiskarna verkade inte bry sig om reklamen.

/Henrik

Kommentera

