USA i obalans :( men Bra infographics :)

Posted on

Fick denna via Facebook. Illustrerar mycket tydligt den extrema obalansen i den amerikanska ekonomin. Vore intressant att se även för andra länder som Sverige, men jag antar att det är något liknande men kanske mindre extremt (?)
Passar väl in i det som David Webb pratade om liksom det som beskrivs i filmen ”Four Horsemen”. Jag har fö den filmen på DVD nu om det är någon som vill låna. Min version är även licensierad för att visas i undervisning 😉

3 thoughts on “USA i obalans :( men Bra infographics :)

    Teo_Enlund_KTH said:
    11 mars, 2013 kl. 10:25

    Här är mer av typ samma sak. Om jag fattar rätt ett TED talk som blev refuserat eftersom det handlade om obalans. Talaren är ”Top 1%” men argumenterar för att beskatta honom för att öka konsumtionen i medelklassen (to create jobs) så frågan är om DET blir så mycket mer hållbart…

    Daniel Pargman said:
    11 mars, 2013 kl. 11:23

    Jag vidarebefordra samma infographics.

    Filmen låter intressant och jag är intresserad av att låna den *ifall* du själv har sett den och kan rekommendera den!?

      Teo_Enlund_KTH said:
      11 mars, 2013 kl. 12:00

      Filmen är samma som visades av Kunskapskanalen Världen- Systemfel… Jag har för mej att jag postade det då. Jag tycker filmen är jättebra, jag tar med den till mötet i morgon.
      PS. Det verkade som jag behövde ”approva” din kommentar i WP. Konstigt eftersom du också har full behörighet… DS

Kommentera

